Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΧΙΟΥ ΑΠΟ 1-9 ΕΩΣ 5-9-2015

Ἡ Ἐνορία μας Ἀγίων Χριστοφόρου καί Εὐθυμίου Κατερίνης πραγματοποίησε καί φέτος τήν καθιερωμενη πλέον ἐτήσια πενθήμερη προσκυνηματική ἐκδρομή στό Νησί τῆς Χίου ἀπό 1η  ἔως 5η Σεπτεμβρίου 2015.
Τό πρόγραμμα εἴχε ὡς ἐξῆς:
Ξεκινήσαμε, μέ ἕνα Λεωφορεῖο σχεδόν γεμάτο. μπροστά ἀπό τόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Χριστοφόρου μέ προορισμό τόν Πειραιᾶ στίς 5.30 τά χαράματα. Φτάσαμε στόν Πειραιᾶ περίπου 12 τό μεσημέρι καί ἐπιβιβαστήκαμε στό πλοῖο. ἀναχωρήσαμε στήν 1.00μ.μ. καί μέ μία ἐνδιάμεση στάση στή Σάμο φτάσαμε στίσ 10.00 τό βράδυ περίπου στό λιμάνι τῆς Χίου καί τακτοποιηθήκαμε  στό Ξενοδοχεῖο HOTEL ERYTHA&RESORT.
Τήν ἑπομένη, ξεκινήσαμε τήν ξενάγηση τοῦ Νησιοῦ μέ ἐπίσημο Ξεναγό πού μᾶς συνόδευε καί τίς τρεῖς ἡμέρες πού ταξιδεύαμε στό Νησί. Ἔτσι τήν πρώτη μέρα μετά τό πρωϊνό μας ἐπισκεφτήκαμε τήν Γυναικεία Ἱερά Μονή τοῦ Ἁγίου Μηνᾶ κοντά στήν χώρα, ὅπου οἱ Τούρκοι τό 1822 κατέσφαξαν 3.500 χιλιάδες κόσμο πού εἴχε καταφύγει στό μοναστήρι γιά νά προστατευθεῖ.
Στήν συνέχεια ξεναγηθήκαμε στή Νότια πλευρά τοῦ Νησιοῦ καί ἐπισκεφθήκαμε τά Μαστιχοχώρια Δίδυμα, Καλαμωτή, Ἀρμόλια, Ἐμποριό, Πυργί, Μεστά, Λιμένα Μεστῶν, ,Βέσσα καί Λιθί ὅπου καί φάγαμε. Ἐπιστροφή στό Ξενοδοχεῖο.
Τήν δεύτερη Ἡμέρα ξεκινήσαμε μετά τό πρωϊνό στή Χώρα καί ἀφοῦ διασχίσαμε τό Βροντάδος, ἀνεβήκαμε τό Πελιναῖον Ὄρος μιά δύσκολη ἀνάβαση,[περάσαμε ἀπό τήν Κατάβαση καί τά Διευχά καί καταλήξαμε στή Μονή Μουντῶν. Ἔνα ἐγκατελλειμένο Μοναστήρι μέ πολύ σπάνιο καί ἰδιαίτερο Ἁγιογραφικό Διάκοσμο, μάς κατέπληξε ὅλους.
Στή συνέχεια καί ἀφοῦ περάσαμε δίπλα ἀπό τόν Σιδηροῦντα κατεβήκαμε στή Παραλία Βολισσοῦ ὅπου βρίσκεται ὁ Ἱερός Ναός τῆς Ἁγίας Μαρκέλλας τῆς Χιοπολίτιδος καί ἀφοῦ τελέσαμε τήν Παράκληση πρός τιμήν τῆς Ἁγίας ἐπισκεφθήκαμε καί προσκυνήσαμε τό τόπο τοῦ Μαρτυρίου τῆς Ἁγίας Μαρκέλλας ὅπου  καί τό Ἁγίασμα της. Ἐκεῖ ἀφοῦ τελέσαμε δέηση καί ψάλλαμε στήν Ἁγία Μαρκέλλα πήραμε τό δρόμο τοῦ γυρισμοῦ καί καθήσαμε γιά φαγητό στήν παραλία Βολισσοῦ.
Μετά τή Βολισσό πήραμε τό δρόμο γιά τή Βόρεια Χῖο καί περνώντας ἀπό τόν Ἅγιο Ἰσίδωρο καί τόν Πιτυό γεννέτειρα τοῦ Νεομάρτυρος  Ἁγίου Γεωργίου τοῦ Χιοπολίτου, φτάσαμε στά Καρδάμυλα καί στήν πανέμορφη Λαγκάδα ὅπου σταματήσαμε γιά καφέ. Κατόπιν φύγαμε γιά τό Ξενοδοχεῖο καί ξεκούραση.
Τήν τρίτη μέρα, Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου λειτουργήσαμε καί λειτουργηθήκαμε στό πανέμορφο Βυζαντινό Μοναστήρι τή Νέα Μονή τῆς Χίου πού φημίζεται γιά τά πολύ ὠραία ψηφίδωτά της ἐφάμιλλα αὐτῶν τῆς Ἁγίας Σοφίας Κωνσταντονουπόλεως.
Ἐκεῖ ὁ Καθηγούμενος τῆς Ἱεράς Μονῆς π. Διονύσιος μᾶς μίλησε καί μᾶς ξενάγησε καί μετά τό πέρας τῆς θ. Λειτουργίας μᾶς προσέφερε καφέ. Λίγο πρίν τήν ἀναχωρησή μας τελέσαμε καί τρισάγιο στήν τελευταία Γερόντισσα τῆς Μονῆς πρίν αὐτή μετατραπή σέ Ἀνδρώα.
Ἀνάχωρώντας ἀπό τή Νέα Μονή ἀνέβήκαμε ψηλότερα καί προσπερνώντας τήν Μονή τῶν Ἁγίων Πατέρων κατευθυνθήκαμε στά Αὐγώνυμα καί τήν Ἀνάβατο, ἕνα ἐγκατελλειμένο Μεσαιωνικό Κάστρο πάνω σέ βράχο πού προκαλεῖ δέος στόν ἐπισκέπτη του.
Μετά ἐπιστρέψαμε στή Χώρα ὅπου καί  γευματίσαμε, περιηγηθήκαμε καί κατόπιν στό ξενοδοχεῖο μας γιά ξεκούραση.
Τήν ἑπόμενη μέρα, μαζέψαμε τά πράγματα καί μετά τό πρωϊνό ἀναχωρήσαμε γιά τή χώρα, ὅπου μέτα ἀπό μιά βόλτα γιά ψώνια καί καφέ, μπήκαμε στίς12 τό μεσημέρι στό καράβι γιά τόν Πειραιᾶ καί ἀπό ἐκεῖ γιά τήν Κατερίνη, μέ τίς ἀπαραίτητες βέβαια στάσεις καί ἀφιξη στή 1,00 μετά τά μεσάνυχτα, μπροστά στόν Ἅγιο Χριστόφορο.
ΣΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΓΙΑ ΤΗ ΧΙΟ. ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ.

ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΤΗΣ ΧΙΟΥ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΟΙ ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΠΕΤΡΕΣ

ΜΑΣΤΙΧΟΔΕΝΤΡΟ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΜΗΝΑ. Ο ΞΕΝΑΓΟΣ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΣΤΙΧΟΔΕΝΤΡΑ.

ΠΥΡΓΙ. ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΣΤΙΧΟΧΩΡΙΑ ΜΕ ΤΟ ΙΔΑΙΤΕΡΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΠΙΤΙΩΝ

ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ!!!!!!!!!!!!

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΝΑΟΣ ΤΩΝ 12 ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΣΤΟ ΠΥΡΓΙ.

ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΤΟΥ ΤΑΞΙΑΡΧΗ ΣΤΑ ΜΕΣΤΑ. ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΣΤΙΧΟΧΩΡΙΑ.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ Ι. ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΤΑΞΙΑΡΧΗ ΜΕΣΤΩΝ.

ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟΝ Ι. ΝΑΟ ΤΟΥ ΤΑΞΙΑΡΧΗ.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΛΙΣΣΟ,. ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΒΡΟΝΤΑΔΟΣ.

ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΜΟΥΝΤΩΝ.

ΤΕΛΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΕΗΣΗ ΣΤΟ ΑΓΙΑΣΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΚΕΛΛΑΣ, ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΗΣΕ Η ΑΓΙΑ.

ΣΤΟ ΑΓΙΑΣΜΑ ΤΗΣ ΑΓ. ΜΑΡΚΕΛΛΑΣ

ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΛΑΓΚΑΔΑ.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΜΟΥΝΤΩΝ.

ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΩΝ ΜΕΣΤΩΝ ΜΕ ΤΑ ΣΤΕΝΑ ΣΟΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΤΙΡΙΑ.

1. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡ-ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΕΥΧΟΜΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΤΟΥ ΧΑΡΙΖΕΙ ΥΓΕΙΑ .